Gearriveerd in Tingryd - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Ria Slot - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Tingryd - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Ria Slot - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Tingryd

Blijf op de hoogte en volg Ria

06 Juni 2015 | Duitsland, Bremerhaven

Vrijdag 5 juni 2015
Nadat we het vuile water geloosd en weer schoon water getankt hebben kunnen we vertrekken. het is tien uur, het zonnetje schijnt en er staat bijna geen wind. Om twaalf uur stoppen we op een parkeerplaats om te lunchen. Nog voor we er erg in hebben vliegen er twee wespen in de camper. We moeten meteen op jacht om die er weer uit te krijgen. Gelukkig met een beetje inspanning lukt dat snel. Hierna gaan we buiten zitten en even de benen strekken. Om even een uur vervolgen we de route, deze gaat door een bosgebied, links en rechts van de rijbaan hoge bomen zowel loofbomen als dennenbomen. Op sommige stukkenland zie je grote zwerfkeien liggen. Het doet me aan Ierland denken daar zag je die ook in het land liggen. Om half twee komen we op de camping in Tingsryd aan. We kunnen zelf een plaatsje uitzoeken. Er zijn al een aantal reisgenoten gearriveerd, maar we zijn nog niet de laatste. De middag brengen we lezend in het zonnetje door. Om vijf uur is er een happy hour, er zijn nog wat mededelingen. Er zijn drie echtparen die door omstandigheden niet met ons mee konden en er is een echtpaar bij gekomen. Het was een gezellige samenkomst. Vanavond is om zeven uur welkoms diner in het restaurant van de camping. We beginnen met een garnalen cocktail, hierna zalm met frietjes en gebakken aardappelen ook staan er een paar hele grote schaal met een witte massa op tafel. Iedereen vraagt zich af wat dat is. Even een klein beetje proeven. En wat denk je. . . . het is mayonaise. Daar hebben we dus wel verschillende grapjes over gemaakt. Als dessert krijgen we aardbeien met een witte chocolade mousse. Het smaakte allemaal erg lekker. voldaan keren we tegen half tien terug naar de camper en lezen nog wat.