Gearriveerd in Rovaniemi - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Ria Slot - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Rovaniemi - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Ria Slot - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Rovaniemi

Blijf op de hoogte en volg Ria

13 Juni 2015 | Finland, Rovaniemi

Zaterdag 13 juni 2015 dag 9
Om half tien vertrekken wij als laatste van de camping op weg naar Rovaniemi. Het zonnetje schijnt weer en nu maar hopen dat dit de hele dag zal zijn. Helaas na een uur regent het, maar Jaap is er blij mee, want nu spoelen alle vliegjes weer van de voorruit tijdens het wissen. Zo zie je maar regen kan ook fijn zijn! Bij de plaats Kalix stoppen we om half twee bij een mooi recreatie gebied aan een meer om te lunchen. Hierna rijden we via Haparanda Finland binnen. Tornio is de eerste plaats over de grens. We merken dat onze Tom Tom het in Finland niet doet. Maar vroeger deden wij het ook zonder Tom, dus het moet lukken om de ijsbreker Sampo te vinden in Kemi. We rijden Kemi in, maar daar ligt geen Sampo. We moeten verder rijden naar het schiereiland “Ajos” en ja daar vinden wij het schip. Op zich is het niet echt bijzonder waar hij ligt, maar voor ons is het nostalgie, want op 9 februari 2013 hebben wij op dit schip gevaren. Ik maak een paar foto’s en dan gaan we weer op weg. Onder weg ook steeds weer regen buien. Als we om half vijf op de camping in Rovaniemi aankomen is het droog. Jaap wil meteen op de fiets naar het centrum om te kijken of het hotel Santa Claus nog bestaat. We weten nog precies waar het ligt. We parkeren de fietsen en lopen door het centrum. Het verbaasd ons dat het centrum nog zo groot is dat hebben we in 2013 niet gezien. We besluiten om in het restaurant van Santa Claus te eten. Jaap kiest voor een peper steak en ik voor gegrilde zalm. Het smaakt ons goed. Hierna zoeken we de fietsen weer op en rijden nog langs wat bekende plekjes voor ons. Vervolgens fietsen we terug nar de camping.

• 14 Juni 2015 - 07:54

Jaap:

Jammer hoor want Ria kreeg de andere foto's niet verstuurd. Ik stond juist zo mooi bij de Sampo.