Op weg naar Sjøvegan. - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Ria Slot - WaarBenJij.nu Op weg naar Sjøvegan. - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Ria Slot - WaarBenJij.nu

Op weg naar Sjøvegan.

Blijf op de hoogte en volg Ria

23 Juni 2015 | Noorwegen, Andenes

Maamdag 22juni 2015 dag 18
Vandaag gaan we op weg naar Sjøvegan, we vertrekken om half negen van de camping en rijden een stuk langs de Storfjorden. Bij Overgard slaan we af en rijden langs een rivier. De weg is smal en slecht. Het is een feest voor de potten en pannen die dansen er lustig op los. Gelukkig hoor ik Jaap niet mopperen, hij kikt wel een beetje op. Hij vindt het zelfs een leuk weggetje, zo zie je maar weer. Gelukkig wordt de weg later weer beter. Onderweg stoppen we bij een groot meer Lili Rostavath genaamd. Wat een rust heerst hier. Aan de overkant van het meer hoor je honden blaffen. Tegen half twaalf komen we bij de Målselvfoss aan het is er nog rustig. Om te parkeren moeten we een kaartje kopen, maar deze kun je later gebruiken om iets te nuttigen in het restaurant. We wandelen langs het water naar de waterval. De waterval heeft een stroomversnelling over een lengte van 600 meter, met een lange zalmtrap er naast. Door een raam kun je de zalmen zien zwemmen. Helaas is het raam niet helder, dus je moet wel heel goed kijken. Jaap en Leo lopen nog een stuk door na de waterval, ze hopen dat ze daar zalmen zien zwemmen, maar helaas geen. Ik maak een foto van de jongens. Daarna lopen we de weg terug. In het restaurant bestellen we koffie met wat lekker stuk taart erbij. We leveren het bonnetje in en leggen er wat kronen bij. Op het buitenterras smullen we er van. We vervolgen de route en stoppen in Setemoen waar we een houten kerkje uit 1829 bezoeken. Het ziet er binnen ook erg mooi uit. Hierna wandelen we nog wat door het stadje en doen meteen nog wat boodschappen. We vervolgen de route, welke weer door een mooi natuurgebied gaat. Het is half drie als we bij de camping Elvelund in Sjøvegan aankomen. De camping ligt aan de monding van de Salangen. Wij krijgen een van de mooiste plekjes toegewezen, aan het water met een prachtige vlonder er naast. Hier willen we niet meer weg! Het zonnetje schijnt heerlijk, terwijl Jaap de tafel en stoeltjes buiten zet en de camper van stroom voorziet, zet ik koffie, dan kunnen we op ons terras koffie drinken. Na een uurtje gaan we aan de wandel. Langs het water lopen we naar het dorp, het is een aardige tippel. We kijken wat rond bij de haventjes. Deze zijn niet echt bijzonder. We wandelen dezelfde weg terug. Om zes uur is een samenkomst voor de mensen die woensdag met de boottocht mee gaan om walvissen te spotten. Wij gaan ook mee, al was ik vergeten dat wij ons hadden opgegeven. Gelukkig wist Margreet het wel. We hadden zelf het formulier ingevuld.

• 24 Juni 2015 - 16:34

Hanna:

Hoi,Globetrotters
    Wat een fantastische reis hebben jullie,echt genieten en wij genieten mee!!!!!
    De pannen zijn weer tot rust gekomen,hihi
    Liefs hanna