Wij waren in Berg, Söderköping en Nijköping - Reisverslag uit Skellefteå, Zweden van Ria Slot - WaarBenJij.nu Wij waren in Berg, Söderköping en Nijköping - Reisverslag uit Skellefteå, Zweden van Ria Slot - WaarBenJij.nu

Wij waren in Berg, Söderköping en Nijköping

Blijf op de hoogte en volg Ria

11 Juni 2015 | Zweden, Skellefteå

Zondag 7 juni 2015 dag 3
Vandaag zondag, het is stil aan het ontbijt, geen SMAL die komen ontbijten. Tijdens het eten van mijn eitje kwam ineens zomaar Oom Chris voorbij waaien. Hij sneed altijd met een mes het bovenste stukje van het ei af en voor een meisje van een jaar of acht is dat natuurlijk erg interessant, hoe komt het dat je daar in eens aan denkt. Jaap heeft bij de receptie de broodjes gehaald die wij gisteren besteld hebben. Ze zijn lekker warm en zo genieten wij van ons zondags ontbijt. We vertrekken om half elf van de camping en komen tegen half elf in Berg aan waar we bij de sluizen willen kijken. Op het parkeerterrein staan al aardig wat auto’s en campers, wij zijn dus niet de enige die daar kijken. Als we zijn uitgekeken maken we een omweg naar Söderköping waar ook sluizen liggen, het waterniveau is zo groot dat er liefst zeven sluizen liggen. Daar wil Jaap ook kijken. We rijden door een mooi wijd landschap met boerderijen. Om twee uur komen we er aan. We parkeren de camper en lopen langs het kanaal om hoog die naar een van de sluizen leid. Langs het kanaal zijn verschillende winkeltjes en restaurants. De sluizen liggen ver uit elkaar. We houden het daarom bij dezen ene. We wandelen door het stadje wat er leuk uitziet. Ook bezoeken we de St. Laurentii, een mooie oude kerk uit, waarvan de oorsprong in 1490 ligt. als we weer bij de camper zijn zet ik koffie en maak de lunch klaar. we smullen er van. Om ongeveer half drie komen we in Nijköping aan. Op de parkeerplaats waar we de camper neerzetten , zien we een aantal campers van onze reisgenoten staan. We wandelen richting centrum en komen dan via een paar zijstraatjes in een park. Op een rots staat een vierkant gebouw, misschien een kerk? We wandelen verder en komen bij een watervalletje uit. Een mooi plekje. We vervolgen het wandelpad richting haventje, ook dat ziet er leuk uit. We wandelen verder door het park, komen langs een kasteel en dan zijn we weer in het centrum. Nu is het nog een klein stukje lopen naar de camper. Om half vijf vervolgen we onze route. Om vijf uur komen we in een file terecht. Er is een ongeluk gebeurd. Er waren vier auto’s bij betrokken. Twee links en twee rechts tegen de vangrail aan onze kant. Zo op het eerste gezicht zag het er verder niet ernstig uit. We kunnen weer verder rijden. Nog geen vijf minuten later in de volgende file, maar deze had te maken dat men van een andere weg moesten invoegen. Hoe dichter bij Stockholm hoe drukker het wordt. Tegen zes uur komen we aan op de camping.

• 12 Juni 2015 - 07:21

Hanna:

Wat geweldig om jullie reis en belevenissen op de ze manier te volgen!!!!
    Liefs Hanna