Op weg naar Sandletta. - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Ria Slot - WaarBenJij.nu Op weg naar Sandletta. - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Ria Slot - WaarBenJij.nu

Op weg naar Sandletta.

Blijf op de hoogte en volg Ria

29 Juni 2015 | Noorwegen, Andenes

Donderdag 25 juni 2015 dag 21
Nadat we water geloosd hebben en schoonwater getapt vertrekken we om tien uur van de camping. Er is niet veel veranderd aan het weer sinds gisteren. We rijden de alternatieve route langs de andere kant van het eiland. Het is een rit langs de kust met een erg mooie natuur. Bij Sortland stoppen we om te tanken en wat boodschappen te doen. Bij het centrum kijken we even rond en drinken koffie in een klein restaurantje. Het is half een als we de route weer oppakken en Jaap maar rijden. Hij zegt nog steeds dat hij het fantastisch vind en ook bijna alles ziet. Ik wil hem wel geloven. Ook vandaag gaan we weer met een pond overvaren naar de andere kant van de fjord, van Melbu naar Friskebøl. We komen om kwart over een bij de veerpont aan. De veerboot vertrekt pas om twee uur dus hebben we tijd genoeg om in de camper te lunchen. Op de boot komen we nog een paar reisgenoten tegen. Om half drie komen we in Friskebøl aan en kiezen dan weer voor de alternatieve route langs het water. Een mooie omgeving, maar helaas hangt er nog steeds mist in de bergen. We rijden door naar Lauvika. Daar kijken we bij het haventje en zien daar een aantal wigvormige houten stellages staan. Zal daar nu vis te drogen hangen, daar willen we meer van weten en rijden er naar toe. Als we dichter bij komen zien we dat het viskoppen zijn, heel veel viskoppen. Het stinkt er erg, snel een paar foto’s maken en dan zie ik ook nog een wezeltje lopen, helaas is die te snel voor een foto. We rijden de weg terug en slaan af naar Sandletta, waar we om vier uur aankomen. ’s Avonds hebben we een diner in het restaurant van de camping, Koos en Hilly zorgen weer voor de muzikale omlijsting van de avond. We hebben heerlijk gegeten.