Dag 3 / 1 juni 2006 - Reisverslag uit Echo Bay, Verenigde Staten van Ria Slot - WaarBenJij.nu Dag 3 / 1 juni 2006 - Reisverslag uit Echo Bay, Verenigde Staten van Ria Slot - WaarBenJij.nu

Dag 3 / 1 juni 2006

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

02 Juni 2006 | Verenigde Staten, Echo Bay

Dag 3
Vanmorgen ontbijten wij in ons hotel, in vergelijking met het ontbijt van gisteren was dit ook echt geen toppertje. Wat hebben wij al pretenties, maar Sonja vindt dit natuurlijk veel beter voor ons. Na het ontbijt de koffers weer ingepakt en naar buiten gelopen waar wij even op een taxi moeten wachten. De taxichaffeur is van oorsprong een Fransman woont hier al 30 jaar maar wil eigenlijk wel weer terug. Hij heeft het helemaal gehad met de Amerikanen vertelde hij. Hij brengt ons naar Cruise America waar wij meteen geholpen worden. Wanneer alles is uitgelegd kunnen wij vertrekkken. Ik besluit eerst de koffers uit te pakken, gelukkig heb ik nog wat handoeken mee genomen, want bij de camper is voor ons elk een handdoek, lekker veel dus. Dan gaan wij op weg richting Hoover Dam. De Hoover Dam is gebouwd in de periode tussen 1931-1936 en is een van de hoogste in zijn soort ter wereld (242 meter). Op het hoogte punt van de bouw waren hier meer dan vijfduizend arbeiders dag en nacht aan het werk. Bijna honderd mensen verloren het leven en er vielen per dag gemiddeld vijftig gewonden. De zeven miljoen ton beton die in 46 maanden verwerkt werden zouden voldoende zijn geweest om een tweebaansweg van Miami tot Los Angelos aan te leggen. Liften leiden naar de zeventien mega-turbines van de ondergrondse krachtcentrale. Wij doen een rondleiding met een gids. Wij gingen met de lift 200 meter de diepte in, liepen door een tunnel naar een plek waar wij 9 van de 23 grote generatoren konden bekijken. Deze zorgen voor het opwekken van stroom voor de drie omliggende staten. Het was erg interessant. Van hier rijden wij een stukje terug en slaan dan af richting Lake Mead om dan vervolgens richting Echo Bay te rijden. Onderweg maken wij een stop om van het prachtige uitzicht van Lake Mead te genieten. Het is tegen zes uur als wij op de camping aankomen in de middle of nowhere. Ik maak het eten klaar, daarna maken wij een wandeling over de camping. Jaap is zo moe dat hij tegen half tien naar bed ging. Het is nog steeds rond de 40 graden buiten.
Dit is wat wij deze twee dagen beleefd hebben. Kan nog steeds geen foto's plaatsen.

• 03 Juni 2006 - 12:23

Jeroen En Carine:

Erg leuk om op deze manier jullie reisverslag te lezen. Wie had kunnen bedenken dat jullie een weblog van jullie vakantie gingen bijhouden. Het klinkt allemaal indrukwekkend. Na een frisse week is het nu zaterdag eindelijk weer mooi weer. Dit weekend gaan we de carport afmaken en uiteraard nog even golfen.

• 03 Juni 2006 - 14:42

Janny:

fijn weer wat van jullie te lezen. in dat circus hotel hebben ursula en frank gelogeerd. goed dat je aan sonja denkt. doorgaan!! liefs janny

• 03 Juni 2006 - 16:27

Marjolijn En Anna:

Lieve opapa en omama,
    Ik heb jullie bericht voor gelezen en nu schrijven we samen even terug. iyvcxdxuj
    Zoals beloofd even twee fotootjes van Anna. Ik ben gelukkig weer aardig opgeknapt. Moet helaas vanavond wel een feestje missen, maar misschien wel beter dat ik me eerst weer goed voel. Erg leuk om jullie zo te kunnen volgen op de site. dikke knuffel van ons.

• 04 Juni 2006 - 14:21

Sita Harpe:

Wij hebben in 1997, tijdens onze rondreis, overnacht in het Circus Circus Hotel en onze kinderen vonden het daar fantastisch! Ook hebben wij hebben een wandeling door Las Vegas gemaakt met tropische temperaturen en alles bij avond gezien toen het prachtig was verlicht.
    Groetjes en geniet er samen van Ron en Sita