Dag 5 / 3 juni 2006 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ria Slot - WaarBenJij.nu Dag 5 / 3 juni 2006 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ria Slot - WaarBenJij.nu

Dag 5 / 3 juni 2006

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

05 Juni 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 5
Wij hebben weer goed geslapen, voor mij was dat door middel van een half pitje, omdat ik niet in slaap kon komen. Het is zes uur als wij klaar wakker zijn. Op de camping zijn meer vroege vogels. Buiten is het zelfs nog fris, zullen wij vandaag een koele dag krijgen? Tegen half acht verlaten wij de camping en gaan op weg naar Zion National Park. Zion Canyon ligt in het hart van dit prachtige park en is misschien wel het populairste natuurwonder in Utah. De kloof werd door het krachtige water van de Virgin River gevormd en vervolgens door wind, regen en ijs verbreed. De wanden verheffen zich aan weerzijden tot 600 m en bestaan uit hoekige pieken en veelkleurige formaties. Wij denken dat wij vroeg zijn, maar dat is niet het geval, want bij de ingang staat al een rij auto's te wachten. Wij parkeren de camper nabij het informatie centrum en wandelen naar de opstapplaats van de shuttlebus. De bus vertrekt om de paar minuten en stopt bij verschillende haltes. Vanaf deze haltes leiden korte gemarkeerde wandelingen. Wij bezoeken er verschillende van. Beginnen bij het eindpunt Temple of Sinawava en wandelen naar Riverside. Aan het einde van Zion Canyon Scenic drive ligt de populairste wandeling van het park. De 2 km lange verharde River Walk volgt zonder klimmen de Virgin River naar waar de kloof tot 600 m oprijst. Het begin is een mooie makkelijke wandeling kronkelend tussen de rode zandstenen wanden van de kloof, wanneer wij echter het water moeten oversteken staken wij de tocht en wandelen terug. Het is nog steeds redelijk warm. De volgende stop is Bigg Bend. Wij maken daar een korte wandeling naar beneden tot aan de rivierbedding en kijken wat rond. Het is allemaal erg mooi. Hierna nemen wij weer de bus naar het volgende punt Weeping Rock. Het is een redelijk gemakkelijke wandeling die leidt naar de rots met zijn hangende tuinen. Deze plek dankt zijn vruchtbaarheid aan het water dat van de rots afstroomt. Van hier uit laten wij ons naar Zion Lodge brengen waar wij de lunch gebruiken. Wij willen naar het volgende punt Court of the Patriarchis Vieuwpunt wandelen, maar dat is toch een aardige klim. Tijdens het omhoog wandelen krijg ik een beklemmend gevoel op de borst, ik kom adem tekort. Ik moet dus even blijven staan om bij te komen. Echter als ik weer een stukje omhoog gelopen ben komt het zelfde gevoel weer terug. Het lijkt ons dan ook niet raadzaam om verder te lopen. Na even op adem te zijn gekomen wandelen wij weer terug naar beneden. Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter. Wij nemen weer de bus en besluiten dan om terug te gaan naar het informatie centrum. Wij wandelen het informatie centrum binnen en lezen dat de temperatuur inmiddels 39 graden is. Kan het effen, dan moet je ook wel wat langzamer aan doen. Wij rijden terug richting camping maar gaan eerst nog even naar het centrum, Daar schrijven wij het verslag van gister en genieten daarbij van een heerlijke cappuccino.
's Avonds eten wij in een restaurant aan de overkant van de camping. Wij hebben er voortreffelijk gegeten.

• 05 Juni 2006 - 15:46

Monique & Jeroen:

hallo hallo vakantiegangers,

het kan niet anders dan dat jullie volop genieten! heel leuk om zo alles te kunnen volgen want wanneer jullie terug zijn is het vast veel te veel om te vertellen!

veel plezier verder en doe voorzichtig! wij blijven jullie volgen ;-)

groeten van ons

• 06 Juni 2006 - 08:19

Marjolijn:

Jullie houden het dagboek goed bij. Leuk hoor om zo mee te lezen!
    Liefs van mij

• 07 Juni 2006 - 10:48

Betty:

zo te zien genieten jullie volop van jullie vakantie, het lijkt me wel erg vermoeiend, maar ja als je zoveel moois kunt zien, vergeet jedat ook weer gauw. Vindt het heel erg leuk, dat ik zo jullie reis kan volgen.
    Veel plezier nog verder en tot schrijfs.