Aangekomen in Bremerhaven. - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Ria Slot - WaarBenJij.nu Aangekomen in Bremerhaven. - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Ria Slot - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Bremerhaven.

Blijf op de hoogte en volg Ria

29 Mei 2015 | Duitsland, Bremerhaven

Woensdag 27 mei 2015
We vertrekken om tien uur uit Julianadorp, het zonnetje begint te schijnen dat is een goed begin voor de vakantie. Om twaalf uur rijden wij Groningen voorbij en stoppen daarna op de parkeerplaats Dikke Linde nabij Slochteren. Om een uur vervolgen we de reis. De tocht verloopt goed en zo komen we tegen drie uur in Bremerhaven aan. De camperplaats ligt bij de sluis, er staan al aardig wat campers op het terrein, maar we kunnen nog kiezen waar we willen staan. Omdat Jaap 20 euro in de automaat doet staan we hier tot 29 mei drie uur. Dus blijven wij morgen rustig in Bremerhaven staan. Tegen vier uur gaan we op stap. We wandelen langs de sluizen. Er ligt net een groot vrachtschip in de sluis, dus blijven we even kijken. Daarna wandelen we verder en komen uit in het centrum. Het verbaast ons hoe groot het centrum is, een hele lange winkelstraat en dan is er ook nog een heel groot overdekt winkelcentrum. Als we een ijssalon zien, kan ik mij niet inhouden, een lekker ijsje lust ik wel. We kiezen voor een noten ijs met een likeurtje er in, het smaakt zoals het er uit ziet. Nu moeten we weer heel wat lopen om de calorieën er af te krijgen. Het zei zo! We wandelen veder, ik loop hier en daar nog een winkeltje binnen. Via het overdekte winkelcentrum komen we langs een restaurantje en omdat het al tegen zes uur loopt vinden we het een goed idee om daar iets te eten, naar de camper terug lopen is zeker nog drie kwartier. We bestellen jagerschnitzel met friet en sla, het smaakt goed. Daarna wandelen we over het dijkje, genieten van het uitzicht en lopen zo terug naar de camper. Moe, maar voldaan komen we bij de camper aan.