Bremerhaven. - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Ria Slot - WaarBenJij.nu Bremerhaven. - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Ria Slot - WaarBenJij.nu

Bremerhaven.

Blijf op de hoogte en volg Ria

29 Mei 2015 | Duitsland, Bremerhaven

Donderdag 28 mei 2015
Om elf uur gaan we op de fiets op pad. We rijden over de dijk ongeveer 4 km en rijden dan dezelfde weg terug omdat dit veiliger is dan over de weg te fietsen, bovendien hebben we een mooi uitzicht over de Waddenzee. We rijden richting haven waar we de fietsen parkeren en dan lopen wij het leuke centrum bij de haven in, waar zich schattige winkeltjes in de vorm van huisjes bevinden. Even verder zijn op het centrale plein verschillende restaurantjes gevestigd. Hier gebruiken we de lunch. We eten een broodje vis met een glas witte wijn. Daarna wandelen we verder, kijken in verschillende winkeltjes en lopen daarna weer naar buiten. We lopen langs de haven waar een aantal tenten staan, gister zagen we ook al dat er verschillende tentjes in het centrum werden opgebouwd, er zal vast dit weekend een evenement zijn. We zien ook Nederlandse reddingsboten aan de andere kade liggen. In de HC hebben we gelezen dat de reddingsboot uit Den Helder naar Bremerhaven zou varen. Als we bij de sluis lopen vaart er net een oude Duitse reddingsboot de sluis in. We blijven even kijken. Bremerhaven heeft verschillende sluizen. Hierna lopen we verder langs de jachthaven, waar ook weer veel boten liggen en dan wandelen wij terug naar de fietsen. We fietsen verder naar de visserijhaven. Als we daar aankomen is er op een grote hektrawler na, geen vissersboot te zien. Wel zien we hier ook weer oude pandjes waar winkeltjes en restaurantjes gevestigd zijn. Het ziet er ook leuk uit. We wandelen er langs en vervolgen dan de fietstocht. Het is nog wel even zoeken om de juiste weg naar de camperplaats te vinden. We komen er om kwart over vijf aan. Terwijl Jaap de fietsen weer opruimt zet ik koffie. We lezen wat en dan ik ga het eten klaarmaken. Vandaag is het bloemkool, aardappelen en een gehaktbal. Het smaakt ons goed. De avond brengen we lezend en schrijvend op de lap top door.

• 03 Juni 2015 - 15:49

Hanna:

Wat geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben,jullie mogen wel een tom-tom mee nemen als je gaat fietsen,hahaha staks vinden jullie de camper niet terug.
    Hmmmm,echt hollandse kost dat was smullen denk.......en het weer bij jullie hier was het gisteren even herfst!!!!
    Veel plezier en voorzichtig liefs van Hanna