Eindelijk weer goede wifi en kan ik wat verzenden. - Reisverslag uit Skellefteå, Zweden van Ria Slot - WaarBenJij.nu Eindelijk weer goede wifi en kan ik wat verzenden. - Reisverslag uit Skellefteå, Zweden van Ria Slot - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer goede wifi en kan ik wat verzenden.

Blijf op de hoogte en volg Ria

11 Juni 2015 | Zweden, Skellefteå

Zaterdag 6 juni 2015 dag 2
We vertrekken om tien uur van de camping. Het is bewolkt, de temperatuur is 19 graden. Onderweg valt er wat lichte regen. We komen om een uur aan in Jönköping. We parkeren de camper op een parkeerterrein nabij het centrum. Het is vandaag een Nationale feestdag.
6juni 1923 de dag waarop Gustav Vasa Koning van Zweden werd. Jarenlang stond de dag bekend als de Dag van de Zweedse Vlag, maar nu is het de Sveriges Nationaldag. We wandelen richting het stadhuis door een winkelstraat, waar winkels open en dicht zijn. er heerst een gezellige drukte in het park bij het stadhuis. Voor de kinderen is er van alles te doen. Wij zoeken een terrasje op om te lunchen. Het zit er goed vol er wordt ons een tafeltje gewezen. Jaap bestelt een Club Sandwich en ik Caesar Salade. Het smaakt ons prima. We lopen nog wat rond en gaan dan terug naar de camper en vervolgen de route. Onze volgende stop zal in Gränna zijn. Gränna is een klein dorpje gelegen in Smaland. Het is gelegen tussen het meer Vättern en de Grännaberg en heeft ongeveer 3500 inwoners. Het dorpje is in 1652 gesticht door Graaf Per Brahe. Omdat er niet veel ruimte was tussen het meer en de berg waar het dorpje ligt, is het dorp vrij lang gerekt. We parkeren de camper langs de kant van de weg en wandelen door de lange straat, waar verschillende winkeltjes bevinden waar al het snoep verkocht wordt. We kijken nog even hoe een jonge man aan het werk is. En kopen wat snoepjes. Hierna wandelen we terug naar de camper en rijden nog even naar het haventje en dan gaan we op weg naar de camping in Odeshog. Het pad gaat over onverharde wegen en ergens in de middel of nowhere. We komen er om vijf uur aan. De camping ziet er prima uit.